Sturm auf Bagdad: Flucht vor dem Krieg – Politik – SPIEGEL ONLINE

BBC tells Iraqis to stay away from TV and radio broadcasting facilities

German reporters overheard BBC reporters warning Iraqis in Baghdad to stay away from TV and radio broadcasting facilities — looks like communication facilities are going to be the next target of the US troops in Baghdad. Meanwhile, Baghdad is preparing for bloody street fights — while many people are desperately trying to leave Baghdad.

English translation of source below using FreeTranslation.com

Sturm auf Bagdad: Flucht vor dem Krieg – Politik – SPIEGEL ONLINE Auch Fernsehen und Radio funktionieren noch – doch das könnte sich in den nächsten Stunden ändern. Dem ZDF-Reporter in Bagdad zufolge, sind die fünf Millionen Bewohner der Stadt heute von der BBC aufgefordert worden, die Umgebung von TV-und Hörfunksendern zu meiden. Möglicherweise gehören sie zu den nächsten Zielen der Alliierten.

Schon jetzt, bevor der Häuserkampf überhaupt begonnen hat, besteht in den Krankenhäusern nach Angaben des Internationalen Rotes Kreuzes zunehmend Knappheit an Verbandsmaterial und Medikamenten, vor allem zur Behandlung chronisch Kranker. Die Zahl der Patienten mit stress-bedingten Erkrankenungen sprunghaft angestiegen.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s